hanyalah sekadar gambar hiasan

astagfirullahhalazim”, tersentak hamba dari tid0r dan terkumat kamit mulut hamba beristifar. Hamba telah dikejutkan dengan berita kematian ibunda hamba yang tercinta, alangkah terkejutnya hamba dan se0lah2 seperti hilang arah serta seperti tiada hala tuju dengan berita kematian itu. Hamba menangis teresak2 bagaikan tiada penghujungnya tangisan hamba, menjerit mer0nta memanggil nama ibu hamba.

Tidak dapat hamba bayangkan pabila kehilangan orang yang tersayang malahan orang yang melahirkan,membesarkan serta mendidik kita. Ibulah yang melahirkan, mendidik serta membesarkan hamba. Ibu sangat tegas dengan hamba sewaktu zaman kanak2 hamba, mungkin ini disebabkan oleh kenakalan hamba. Mungkin disebabkan ketegasan ibu itu mengajar hamba menjadi se0rang insan yang berguna pada hari ini.

Mujurlah ini hanyalah permainan tidur, dan hamba tidak dapat bayangkan bagaimana keadaan hamba sebenar2nya pabila hamba kehilangan ibu. Pabila hamba mengenangkan kembali, hampa bersyukur kerana masih mempunyai ibu dan hamba juga terfikir, musibah apakah mimpi ini. Hamba berd0a ibu berada di dalam keadaan yang sihat sejahtera.

Comments