Salam buat semua. Setiap hari hamba buka bl0g tapi kwan hamba tetap 2jerk. Hamba tersengih jep lew. Xpe r, hamba wat bl0g ni pown tuk kepuasan diri sndiri bukannya tuk 0rg lain. Hamba nak mulakan diari hamba ni dengan kalimah “bissmillahhirahmanirrahim”.

Xsampai setahun hamba berkawan dengan se0rang sahabat nie, asalnya rapat berpunca dari masalah yang sama dan hari demi hari, persahabatan yang terjalin 2kian utuh dan semester break yang lepas sahabat turut bersama hamba untuk bekerja bersama2, s0 kiranya memang banyak masa kami bersama.

Result semester yang lepas agaklah mengecewakan, namun sahabat ni yang banyak mem0tivasikan hamba n sampai hamba rasa bersungguh2, bef0re 2 hamba pernah cakap kat sahabat bahawa hamba daa give up, sahabat ni r yang selalu ngan hamba yang menaikkan semangat hamba. Dan sahabat nie r macam semangat hamba tuk terus berjuang hinggalah sampai 1 hari, sahabat kehilangan 0rg yang tersayang.

Hamba sendiri merasakan kesedihan yang sedang sahabat rasai sehinggalah hari ini, hamba masih merasakan kesedihannya. Hamba sangat sedih melihat keadaan sahabat yang skang. Even hamba xtunjuk depan sahabat tpi jauh di sudut hati hamba mer0nta2 agar sahabat kembali bersemangat seperti dahulu. Final exam makin hampir n hamba xtau r cmn sahabat hamba n hamba sendiri akan tempuh.

Sabarlah wahai sahabat, apa yang terjadi bukannya atas kehendak kita atau siapa2, ingatlah wahai sayang bahawa allah lagi menyanyanginya sayang. Kuatkanlah dirimue sayang. Mcam mana ngan cita2 yang sahabat sebut2kan di depan hamba sebelum ni, kal0 sahabat terus begini, agak sukar utk sahabat kecapi. Teruskanlah bersemangat, jadilah 0rg yang tabah wahai sahabat. Ini semua kehendaknya wahai sayang.

Apa yang mampu kita sama2 lakukan skrang adalah berd0a m0ga r0hnya dicucuri rahmat sayang bukannya dengan tangisan. Bebaskanlah n lepaskanlah arwah dari kesedihan, berd0alah dan m0ga arwah tenang di sana, biakan ia berehat dgan aman. Kita yang hidup msih banyak lagi sisa2 kehidupan yang kita perlu tempuh. Ayuh sahabat, pimpinlah tanganku dan marilah kita bersama2 berjaya.

Comments