Kehidupan ibarat r0da..berpusing ke sana dan ke mari dan akhirnya kembali kepada asalnya..hamba tidak pernah kisahkan persepsi hamba kepada 0rg2 asing di dalam hidup hamba tapi hamba sedikit frust akan tuan2 hamba di luar sana yang sibuk mengambil tahu akan hamba..rimas hamba dibuatnya..sibuk mengambil tahu akan kehidupan lampau ses0wang itu..setahu hamba kehidupan hamba tiada yang kisah,. so jangan nak tunjuk take care sangat ok..

Hamba akui, setiap manusia tidak akan lari dari kekangan masalah2 yang melanda dirinya, dan hamba juga mempunyai kesalahan hamba yang hamba tidak sedari..rakan yang baik adalah rakan yang akan mencerminkan kesalahan rakan mereka.. Hamba tidak seperti rakan hamba yang lain2.. disanyangi serta disanjungi ramai.. untunglah mereka.. hamba bersyukur hamba seadanya.. hamba tidak mahu menjadi 0rg lein, biarlah hamba menjadi diri hamba sendiri.. dan hamba juga tidak mahu memikirkan tentang sese0rang yang di ibaratkan bagai kacang lupakan kulit..

Bialah hamba dengan lagak hamba serta tuan hamba dengan lagakmue.. hidup ini adalah satu ketetapan, satu ketentuan, dan juga hidup ini tidak akan lari dari karmanya.. ingatlah, jikalau hari ini belum mendapat balasannya, es0k luse masih juga bersisa balasan tersebut dan juga pengakhiran hidup juga ada balasannya.

Hamba selesa dengan “gelaran” katak bawah tempurung yang digelarkan oleh hamba kepada diri hamba.. tiada yang tahu jauh di sudut hati hamba dan pendek kata, kawan bergumbira memang ramai atau mudah dijumpai spesis ini namun teman sewaktu duka lara, jarang untuk ditemui namun hamba menadah tangan ke hadrat illahi kerna menemukan hamba rakan seperti liyana atiqah, zawawi, yumi yasmin liyana, rashidah, eny shafina serta raizahana.. mereka ini banyak membantu hamba. Mungkin dari segi wang, hamba tidak dapat t0njolkan rasa penghargaan itu nmun warkah atau diari ini lah yang mampu meluahkan segala bebanan diri hamba..

Kehidupan ini juga membuatkan hamba tertanya2 sama ada hamba yang tersangat baikkah atau kehidupan ini yang kejam ataup0wn hamba sedang menerima balasannya.. ingatlah “karma”..

Comments

Post a Comment