rase hati





Bagaimana kau merasa bangga
Akan dunia yang sementara
Bagaimanakah bila semua hilang dan pergi
Meninggalkan dirimu

Bagaimanakah bila saatnya
Waktu terhenti tak kau sadari
Masikah ada jalan bagimu untuk kembali
Mengulangkan masa lalu

Dunia dipenuhi dengan hiasan
Semua dan segala yang ada akan
Kembali padaNya

Bila waktu tlah memanggil
Teman sejati hanyalah amal
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tingallah sepi

Tersentuh aku dengan lagu ni yang juga merupakan lagu blog aku nie.. bagi yang membaca blog ni.. aku ucapkan terima kasih.. aku xwat blog ni tuk suke2.. tapi aku wat blog ni sbb aku selesa luahkan perasaan kat blog.. sebab aku xtau nk aku adukan stress dlam otak aku nie kt sape selain tuhan n blog ni..

Congrat opick sbb telah berjaya bawak lagu ni n mesej tu smpai kt aku.. mmg betol bila tibe saatnya tiada siapa yang akan jadi teman sejati kita hanya amal.. tiada ibu, bapa, rakan mahupon suami n isteri.. aku bersyukur atas kehidupan ni sbb aku ramai sangat kawan2.. tapi kawan2 kita pown ade life die, ade personal life die yg kadang2 kita xsedar kita telah abaikan kawan kita n kita biakan hubungan kita renggang n jauh..

Aku xnk komen pape.. tpi kita mnusia, kita diberikan akal untuk berfikir.. so berfikirlah.. selagi waktu masih ade untuk kita hargai kawan2 kita.. lakukanlah.. janganlah bila kawan kita ni da sahut seruan illahi, barulah time tu kita nak melolong menangis, menyesal n segalanya.. xde gunanya daa.. sbb die daa xdengar daa n die daa ada kehidupan yg lain.. selagi die hidup ni.. luahkan lah isi hati korang kat kawan2 korang n bila satu masa nanti bila die daa xde, kita rase lega sbb ape yg kita rse pasal persahabatan kita ni die tahu.. janganlah ego.. hidup ni Cuma sekali dan kawan kita tu hanya sorang.. xde gantinya die dalam hidup kita.. aku bersyukur sbb xterikat ngan sape2 n aku just wat hal sndiri.. hahahah.. preparation to be there.. alone + binatang2 yg akan tggu aku tuk menghitung serta membalas kehidupan aku di dunia..

Memang benar kata pepatah.. kawan dikala kita menangis, xramai.. tapi bila bersuka ria, melimpah.. kawan yang baik bole membimbing kita n kawan yg baik juga xkan pernah tggl kawan die.. die akan sentiasa bersama susah dan senang kwan tu n die juga akan bawak kawan2 die bersama kalo kearah kebaikan.. kawan2.. aku sayang korang.. aku mahu jadi kawan tuk kehidupan dunia dan kehidupan di akhirat.. ukwah fisabilillah.. wallahhualam..

Comments

Popular Posts