dunia




Telah banyak kita harungi suka duka bersama
Namun inilah takdir yang menggupas segalanya
Tangis,tawa,ditindas serta menidas
Adalah mainan bagimue buatkue
Aku tertipu oleh tipu daya dunia
Layakkah aku untuk rase disayangi
Namun xmengapa
Tuhan
Berikanlah aku peluang kedua
Untuk menebus sedala dosa
Untuk aku membuktikan cintakue padamu
Ya allah
Dan aku masih bisa bernyawa
Sakit maung rela kue telan
Engkau berjaya membuatkan aku hanyut di dunia fantasi
Lalu engkau berlalu meninggalkan aku
Apa daya kue untuk menahan
Pabila hati tidak lagi sempurna buatmue
Layakkah aku merindui serta dirindui
Layakkah aku menyayangi serta disayangi
Akur dan rebah di persada bumi
Lantas mengajar aku supaya jangan mudah terpedaya dengan lakonan manusia
Akan kue renang lautan kesakitan
Biar pedih menghiris pilu
Hampa akan kepercayaanmue
Dan tiada ladi percaya untukmue
Terima kasih kerana menyedarkan aku akan fitrah alam
Terima kasih kerana membuatkan aku masih lagi berdiri untuk segala dugaan
Terima kasih kerana mengajarkue erti ketabahan serta kekuatan
Dan terima kasih atas kesedaran kecilnya aku di muka bumimue

Comments

Popular Posts