kematian satu kepastian


        hari ni daa 8hari arwah tok xde..walaupon kurang rapat..tpi kecik2 dlu..die suke membebel kat aku..membebel pasal agama..mase kecik,abah ngan mak sibuk kije jadi tok lew yg menguruskan aku ngan angah..die mndidik aku ngan pnuh kasih syg n dia juga yg telah bertanggungjawab menerapkan aku pasal agama..aku terkilan dan ralat sangat die pergi dengan keadaan aku begini..aku xdpt cium tgan die wat kali terakhir sbb aku takut ngan die..sbb die sakit..aku nyesal..ummm..tuhan je tahu bgaimana perasaan aku bila aku hilang die..arwah pergi pada hari rabu 28/4/12 pukul 10.45 malam..alhamdulillah..die pergi dengan tenang..pengurusan jenazah..kami anak beranak yg uruskan..

walaupon itu kali terakhir aku jmpe die dan ralat die tggalkan aku dlm keadaan cmn tp aku dpt berbakti tuk die tuk kali terakhir..aku dpt mndikan n kafankan die..dari awal hingga akhir pengubumian die..kami anak beranak yg uruskan..dari segi memandikan,mengafankan dan bacaan talqin juga,anak die yg baca..ya allah..betapa mudahnya die pergi dan urusannya..sejuk hati arwah kalo die masih hidup..esok luse kita pasti akan mengikuti die..arwah dah lepas, tapi kita yg masih hidup nie cmn??moge allah tmpatkan tok di sisi org yg beriman..jadikanlah kuburnya seperti taman para syurga..wallahwualam..




ya allah ya tuhankue..jgnlah kau ambil nyawakue lagi..bagilah aku peluang kedua untuk berubah..aku ingin berada di jalanmue ya allah..aku kecewa dengan dirikue..betapa lemahnya imanku terhadapmue..aku mohon petunjukmue ya allah..berilah peluang kepadakue untuk mengecapi hidup seperti hambamue yg berada di jalanmue ya allah..

Comments

Popular Posts