hajah khalsom haji saman



T0k owh t0k
Walau apa saja panggilan tuk mue
Tok kea
Nenek kea
Nenda kea
Tapi kau tetap s0rang manusia yang pernah ada kat hati aku
Sampai sekarang tok
Kita xb0leh lupa tok
T0k
Walaup0wn hamper 3bulan
Kau meninggalkan kami semua
Tapi wajahmue
Senyummue
Masih segar di ingatankue
Maafkan aku
Aku rindukan belaianmue sewaktu aku kecil
Maafkan aku tok
Kerna memilih untuk tidak membesar di hadapanmue
Kau di ibaratkan ibu kedua selepas emak
Kau taburkan nilai2 murni dalam hidupkue
Agar aku menjadi umat yang ada nilai diri
Yang ada nilai budi pekerti
Lihatlah sekarang tok
Dengan nilai budi pekerti itu
Orang di luar sana
Mengambil kesempatan ataskue
Menipu, menggunakan aku tok
Mengapa aku
Walau bagaimanap0wn
Aku akan tetap menjadi dirikue
Aku akan tetap meng0rak langkah
Agar bersemi hidupkue nanti
Kau wanita yang tercantek yang pernah aku lihat
Aku rindukanmue t0k
Kaulah inspirasikue
Wahai hamba allah yang sejati

Comments

Popular Posts