akhir rase ini



Termenung aku seketika
Memikirkan nasib yang menimpa dirikue
Sudah jatuh
Ditimpa tangga
Alahai malangnya nasibkue ini
Selemah mana pown aku
Aku harus bangkit
Untuk meneruskan sisa2 kehidupan yang masih berbaki
Lumrah kehidupan
Pabila ade yang berhati busuk terhadap diri kita
Tuhan telah mencipta manusia berbagai ragam
Moga aku dijauhkan dengan perasaan yang bisa mendatangkan kemarahan
Pabila sese0rang itu sudah membuang kita jauh2
Sedarlah diri kita itu
Yang kita tidak lagi diperlukannya
Mengapa pabila hati itu sudah dibuang
Masih wujud lagi engkau yang membuang aku
Pergilah engkau berbahagia di sana
Aku sudah menjumpai diri aku di sini
Sudah ku buang rasa itu jauh2
Demi mendapatkan kehidupan lebih baik
Ingatlah engkau
Jika kau mampu menyakiti hati mereka pada hari ini
Xmengapa
Kerana maha pencipta
Bisa mengatahui
Dan die berkuasa
Lakukanlah apa yang engkau rase kuat untuk hari ini
Kita hanya khalifah yang lemah di muka bumi ini
Pabila tersungkur baru terngadah
Manusia memang sering alpa
Kehidupan semalam tidak baik untuk aku
Dan kini aku cuba memperbaikinya
Semalam adalah semalam
Dan hari ini aku menyadarinya
Moga allah memberi hidayah kepada kita semua

Comments

Popular Posts