stranger


Untuk punyai hati tidak mungkin lagi aku bisa.. cukuplah sekadar teman tapi mesra.. aku bahagia sebegini.. kata2 semalam yang kau lemparkan padakue saat ketika kau mahukan aku dan saat ketika kau membuang aku, masih lagi tergiang2 di halwa telingakue.. namun apakan dayakue.. aku hanya mampu mengingatinya..

Setelah apa yang kau lakukan dan aku telah mengkajinya di sudut p0sitif dan negatifnya.. kau hanyalah gunakan aku.. aku hanyalah 0rang asing yang hanya menjadi kegunaan kau.. sepatutnya aku lebih berhati2 dan harus selalu beringat bahwa orang sepertimue tidak akan pernah berubah.. aku masih ingat lagi kata2 kau sewaktu aku ketemumue untuk berbaik.. engkau menyuruh aku bersabar.. dan aku fikir ketika itu, kau sendiri tidak pasti dengan apa yang kau lakukan.. aku bukanlah bod0h.. aku juga punyai hati..

Apa sahja di lubuk hati kau sebelum ini telah kau curahkan.. kenapa sebelum ini tidak pernah kau curahkan?? Aku hanyalah manusia biasa.. itulah silapnya, di mana kau hanya mengenali aku sebagai se0rang kekasih bukanlah se0rang teman.. aku memang amat menyayangi kawan2 aku.. sebab kenapa.. bila kau pergi dan berlalu dalam hidup aku, siapakah yang ada di sisi aku, yang memenuhi segala kek0songan di hati aku..
Walaup0n kaulah satu2nya kawan yang paling aku sayang, kawan yang paling aku sayang, kawan yang btol2 aku harapkan, tapi di mana kau.. dilamun cinta?? Ok.. sebab cinta kau begini.. tak mengapa.. teruskan hidup itu.. memang aku terkilan dengan apa yang kau lakukan pada aku di saat aku terjatuh dank au lagi menjatuhkan aku.. terima kasih kawan..

Kau sahabat yang membunuh.. kau s0rang sahabat yang tidak b0leh melihat kesenangan sahabat kau.. kawan jenis apakah kau?? Di saat aku terjatuh, tiada tangan yang kau hulur, hanya makian, tapi kenapa aku harus bersabar.. kau 0rang asing.. sakitnya hati ini xtertanggung.. betapa payah aku bangkit dan meneruskan kehdupan ini..

Kau penuhikan hati aku dengan kebencian dan kesakitan tapi allah maha kaya, maha mengetahui, die permudahkan segala urusan kehidupan aku.. satu demi satu jalannya dibuka untuk kehidupan aku dan aku bersyukur di atas kecelakaan ini..
Aku xlayak nak membenci engkau sebab aku bukan tuhan.. aku xlayak nak menyayangi kau sebab aku xsempurna.. aku xlayak nak ada rindu kat kau sebab aku hanyalah orang asing untuk sekadar kepentingan kau.. kadang2 aku terpikir, kenapa aku dilahirkan dengan sifat yang mudah kesiankan orang.. tapi xpe.. setiap kebaikan akan dibalas dengan kebaikan.. setiap kejahatan ada balasnya..

Aku xharapkan kau dan sesapa untuk baca blog nie n aku tau kau xkan pernah bacakan.. kau kan xsuke membaca.. tapi bl0g ini akan jadi kenangan untuk semua kawan2 aku bila aku daa xde nanti.. bila saatnya mereka merindukan aku, aku harap.. ini sahja yang dapat buat mereka hilangkan kerinduan mereka terhadap aku.. fahamilah dan selamilah apa sahja yang kita lakukan dalam2.. aku tahu apa yang kau buat sebelum aku kenal kau.. dan aku rasa aku cukup masak dengan lakonan kau..

Comments

Popular Posts