Si pujangga yang setia

Di saat kita merasa sedih
Masih ade yang sanggup menunggumue untuk sedekad yang lama
Sungguh bertuah rasanya kerna ade yang menyintai dan menunggu untuk setengah dekad
Andai ku bisa putarkan masa
Tidak mungkin aku akan menolakmue
Tersentuh rasa hati bila ade yang sanggup disakiti untuk kegembiraan aku
Kejamnya aku
Andai bisa aku membalas cintamue
Pasti kamu dan aku akan merasa bahagia
Maafkan aku
Aku terlalu sakit tuk menyayangi
Terlalu takut untuk percaya
Lantas ku kosongkan hati ini
Aku tidaklah setabah kamu yang menunggu aku
Aku penakut
Takut akan bayang2 yang diciptakan sendiri
Aku inginkan masa tuk aku lebih mengenali dirikue
Bukan niatkue untuk menyakiti kamu
Dan bukan niatkue untuk membiarkan kamu berlalu dalam hidupkue
Walhal kamulah yang aku inginkan dahulu
Pabila kamu mucul kembali
Hatikue sudah kosong
Dan aku mencuba memberi ruang untuk kamu di dalam hatikue
Namun aku tidak berdaya
Maafkan aku
Rase kasih dan sayang sememangnya boleh dipupuk
Namun untuk kamu di hatikue
Aku tidak mampu
Mengertilah wahai pujangga
Mohon kamu mengerti aku
Dan mohon kamu tidak lagi akan menunggukue
Usah sia2kan masamue untuk aku
Aku akan selalu bersamamue
Wahai pujangga
Aku akan ada untuk bersusah senang kamu
Kerna aku ingin menjadi sahabat sejati

Comments

Popular Posts