bersendiri aku melangkah
tersentak melihat sebuah keluarga
terkenang aku akan nasib bayi malang
ibunya yang ntah ke mana perginya
meninggalkan bayi yang tidak berdosa
yang bapanya entah ke mana hilangnya
sedih rasanya nasib si bayi itu
hasil dari hubungan haram
mane perginya kasih sayang dari seorang ibu
yang mengandungkannya selama 9bulan
yea,semua manusia xkan pernah berhenti melakukan kesilapan
namun kesan ini sudah melibatkan pihak yang lain
dan tidak takut serta kesal akan perbuatannya
titik hitam sudah memenuhi ruang hatinya
oh tuhan,berilah hidayahmu untuk mereka
oh tuhan,dekatkan hatiku padamu
aku memohon keampunan
memohon taubat
kau kunci hatikue ya allah
aku tidak mahu lagi hidup di alam yang penuh binasa
ya allah,aku mohon hidayahmu
aku mohon sinarmu
bangkitkanlah aku ya allah
tetapkan hatiku ya allah

Comments

Popular Posts