dunia

terfikir ape salah dan silapkue
hingga kau membuang dirikue
dan lantas membenci dirikue
ape salahkue padamue
ape dosakue padamue
walhal dulu aku yang kau sayang
terasa diri ini teramatlah hina
terasa diri ini teramatlah tidak berguna
aku tidak pernah menyesali takdir hidup aku
aku bahagia dengan dirikue
takdir mengajar aku untuk lebih tabah
jika dulu air mata ini pernah mengalir untukmue
tapi maaf untuk kali kedua dan ketiga
tiada lagi untuk itu
tiada guna dipaksa untuk mereka terus bertahan
hidup sememangnya begini
sudah lali dengan si mulut manis
janji tinggal janji
hairan dari seorang kekasih sukar untuk menjadi sahabat
walhal asalnya dari sorang sahabat jugak
mungkin aku tak diberi kesempatan untuk bersahabat buat kali kedua
mereka yang busuk hati senantiasa busukkan kita
tapi xmengapa,
allah itu ada
lambat atau cepat
segalanya pasti terjawab
usah dilayan mereka yang busuk hati kalau tidak mahu kelihatan seperti mereka
dan disebabkan itu juga
aku rela hidup tiada sahabat
biarlah lagu menemani hidupkue
aku memang tidak pernah percaya akan kewujudan kawan sejati atau kawan baik
dan mungkin jugak aku tak pernah ada untuk mereka

Comments

Popular Posts