sebelah sayap

dunia
ada apa denganmu
terlalu banyak yang indah untuk dikecapi
mengapa mahu menyakiti diri dengan cerita lapuk
hidup
memang sebegini
perit,gembira,sedih,sakit
hidup sememangnya begini
tanpa ini semua
kamu tidak belaja erti hdup
berterima kasih pada sang pencipta
kerna diuji
kerana ujiannya kamu
belajar untuk menjadi insan yang tabah,matang serta kuat
tetapi hairan dengan segelintir makhluk
yang merasakan dirinya masih dikejar
awak,cerita lama sudah berlalu
saya datang bukan untuk mengejar cerita lama
hati ni daa mati
daa xde rase
xpelaaa
teruskan dengan pemikiran negatif tu
manusia bila rasa dirinya terlalu sempurna
maka beginilah jadinya
yang lemah dan yang lalai dikecam
sedangkan allah itu maha pengampun
siapa kita untuk menghukum
bukan salah awak atau sesiapa
jikalau awak dan mereka mengecam saya
hidup ini mudah jika kita memudahkannya
hidup ini indah jika kita hisinya
jika aku terleka
tolong
ingatkan aku
aku manusia yang tempang
yang masih mencari diri sendiri 
serta sedang mencari dan berusaha untuk hidayahnya
memang susa untuk mencari kebenaran
kadang2 terpaksa berlawan dengan perasaan
aku bangga dengan diriku
jatuh,bangunku masih ada yang di sisi
jika agama itu gagal menawarkan harapan
ia bukan dari tuhan

Comments

Popular Posts